De meeste bedrijven werken met afspraken. In het maken van deze afspraken gaat veel tijd zitten. Meestal is er iemand die dit telefonisch regelt. Het kost hierdoor als bedrijf onnodig veel tijd. Je zou er daarom ook voor kunnen kiezen om een software te gebruiken voor het inplannen van de afspraken. Op die manier kunnen klanten zelf online een afspraak inplannen. Online afspraak inplannen moet dan wel gebruiksvriendelijk zijn. Dit omdat klanten het anders niet gaan gebruiken. Zorg er dus voor dat wanneer je gebruik maakt van een dergelijk programma, je klanten weten hoe ze ermee moeten werken. 

online afspraak inplannen

Zorg dat je klanten het begrijpen

Zoals hierboven al benoemd is, moeten klanten de planningsoftware begrijpen. Hiervoor hebben ze vaak enige uitleg nodig. Geef vaste klanten deze uitleg persoonlijk. Zo weet je zeker dat dit bij hen in ieder geval goed gaat. Voor nieuwe klanten zou je ervoor kunnen zorgen dat er een uitleg van het programma online staat. Daarnaast moet je het op je site erg laten opvallen dat men gebruik kan maken van deze software. Op die manier zul je snel af zijn van het handmatig in moeten plannen van afspraken.