Misschien heb je in de vroege stadia van je startup geen proppen geld om aan marketing uit te geven, maar dat betekent niet dat er geen effectieve manieren zijn om je merk bekend te maken. Het internet wemelt van marketing platforms die weinig of niks kosten – je hoeft alleen maar te weten waar je ze kunt vinden.

Vóór het internet hadden kleine bedrijven maar een paar manieren om hun producten goedkoop op de markt te brengen, door middel van het uitprinten van folders of het sponsoren van kleine lokale evenementen. Nu zijn er allerlei mogelijkheden met online marketing. We hebben www.positivedigits.com gevraagd om hun advies. En hier zijn 3 manieren om je bedrijf online te promoten en sommigen kosten geen cent.

1. Gebruik de drie grote lokale online gidsen

Als je jouw bedrijf registreert bij Google Places, kan het gemakkelijker worden gevonden bij Google-zoekopdrachten en wordt het weergegeven op Google Maps. Het enige wat je hoeft te doen is het formulier invullen en te registreren. Vervolgens laat je jouw bedrijf verifiëren via hun bevestigingsproces. Dit kan gedaan worden met een telefoontje of post. Yahoo! heeft ook een grote database met bedrijven genaamd Yahoo! Local. Het is gratis en het is zeker de moeite waard om je bedrijf hier aan toe te voegen. Microsoft’s Bing heeft een vergelijkbare service waar je makkelijk voor kunt aanmelden.

2. Omarm sociale media

Sociale media zijn niet alleen een hulpmiddel om bekendheid te krijgen, het is nu een noodzakelijke tijdinvestering geworden voor elk bedrijf. Je kunt advertenties en aanbiedingen koppelen aan de Facebook-pagina van jouw bedrijf en een direct kanaal hebben met je klanten op Twitter. Netwerken op LinkedIn – zowel op persoonlijk als op bedrijfsniveau – kan een andere manier zijn om jouw startup te helpen.

3. SEO voor je bedrijfswebsite

Zoekmachine Optimalisatie kan niet worden onderschat in de wereld van constant Googlen. Pak een boek of ga naar een online how-to-guide over SEO en zorg ervoor dat jouw site klaar is voor prestaties op zoekmachines. 

Om verder te groeien wordt het aangeraden om een specialist te vinden die je kan helpen bij het uitvoeren of verbeteren van jouw online marketing strategie.

Bron: https://positivedigits.com/